Kdo by neznal kong. Jsme proto nesmírně rádi, že jednou ze společností, které se rozhodly stát za moderním tréninkem, je právě tato legendární značka. Výrobce nejen tradičních těžce zničitelných gumových “sněhuláků”, ale dnes již obrovského množství dalších hraček pro psy.
Zábavná historka o vzniku Kongu
A vzhledem k tomu, že Kong zná snad úplně každý majitel psa, popíšeme si velmi zajímavou historku o tom, jak tato ikonická hračka vznikla, kterou možná všichni neznají. Je navíc opravdu zábavná.
Na začátku 70. let řešil tehdy pětadvacetiletý Joe Markham z Colorada problémové chování jeho německého ovčáka Fritze, vysloužilého policejního psa, který nejraději kousal kameny. Ano, kameny. Joe mu nabízel všechny alternativy od domácích výrobků po kupované hračky. Frtiz buďto hračku rozcupoval extrémně rychle, nebo ho nezajímala. Dál se proto oddával kousání kamenů, ze kterého měl zuby obroušené až do poloviny.
Joe, vyučený automechanik, rozebíral jednoho dne na dvoře své dílny Volkswagen Transporter, kultovní mikrobus právě končící éry hippies. Aby Fritze zabavil, házel mu různé gumové díly. Jedním z nich byl také doraz zadního tlumiče – podivný dutý tvar z tuhého kaučuku. Když mu Fritz toho černého „sněhuláka“ nepřestával nosit zpátky, Joe pochopil, že kápl na to pravé. Kombinace nepravidelného oblého tvaru, díky němuž součástka při dopadu na zem nepředvídatelně odskakovala, a houževnatého, ale pružného materiálu šetrného k psím zubům a dásním dokonale fungovala.
Jak se z tlumiče stal Kong
V tu chvíli pravděpodobně ještě nevěděl, jak ikonickou hračku společně právě vymysleli. Cesta k celosvětovému úspěchu ovšem nebyla jednoduchá. Správné složení gumy zpřírodního kaučuku, která by měla podobné vlastnosti jako původní autodíl, našel Joe až po šesti letech experimentů.
A ani po uvedení na trh v roce 1976 neměl jeho výrobek – tehdy ještě nazývaný Tuffy – na růžích ustláno. Jeden z prvních distributorů o něm žertem prohlásil, že by ho mohl používat King Kong jako špunt do ucha. A tak vznikl jeho dnešní název.
Postupem času se ale Kong stal hitem a dnes patří mezi jednu z nejvýznamnějších značek v oblasti pet byznysu. Už dávno společnost nevyrábí pouze tuto jednu konkrétní hračku, ale rozsah jejich nabídky je obrovský a každý si v ní najde tu ideální pro svého čtyřnohého parťáka.
Nově vzniklou spolupráci si pochvaluje Tomáš Nushart, zakladatel psichologie.cz:
“Získat mezi naše partnery takovou stálici, kterou je Kong, je prostě super. Jejich produkty dlouhodobě používáme, doporučujeme a máme rádi. Takovéhle spolupráce jsou čistá radost.”
Kongu moc děkujeme za projevenou důvěru, kterou vkládá do moderního force-free tréninku. Neexistuje moc ikoničtějších hraček a značek, které by na poli pet byznysu fungovaly a právě jejich názor je tak nesmírně důležitý. Moc si vážíme toho, že se v Česku postavili na stranu tréninku, který nepoužívá sílu a tlak jako prostředek výcviku. Děkujeme!