9. Poklona

Pro protažení používejte jen stabilní pomůcky

Cvik pro aktivní protažení svalů na zadní straně paží a rozpohybování hrudní páteře. Změnou pozice z poklony do stoje a zpět budete efektivně posilovat svaly předních končetin.

  1. Psa do poklony navádějte podobně jako do lehu, rukou s pamlskem pohybujte proti jeho hrudníku a dolů.
  2. Aby nepoložil i zadek, můžete mu pod břichem lehce držet ruku, ale netahejte ho nahoru.
  3. Nemá rád manipulaci: Nechte psa, aby si předníma nohama stoupnul na vyvýšený target a teprve pak ho navádět do poklony.

Pokud například pes poklonu provádí tak, že popojde předními dopředu nebo sebou plácne, bude chybět efekt protažení svalů na zadní straně paží.

Když si je pes v pokloně jistější a s lehem se mu neplete, můžete přidat slovní povel a postupně odstranit i pomůcku.

  • Procvičujte pak střídání pozic vstaň-poklona, při kterých nepohybuje packami.
  • Můžete psa nechat s nohama na dvou stejně vysokých pomůckách. Kromě posilování se tak musí soustředit i na rovnováhu.

Pro zvýšení rozsahu a přenesení váhy na přední nohy nechte psa stát zadními trochu výše a předními na zemi.

Cvičení s výškovým rozdílem je hodně náročné až nevhodné pro psy s čtvercovým tvarem těla (foxteriéři, buldočci) a potenciálně všechna dlouhozádová krátkonohá plemena (jezevčíci, welsh corgi…) 

Počet opakování - poklona

8-10x, 2 série. U štěňat a starých psů poloviční počet a bez velkého výškového rozdílu.